Drugs-Forum  
Home Wiki Studies Forum Groups Blog Video Images News
Go Back   Drugs Forum > NEDERLANDS / DUTCH > Forums over drugs > GHB
Mark Forums Read
Register Tags

Notices

GHB Over GHB gebruik

Thread Tools
Old 19-02-2005, 20:13
Alfa Alfa is offline
Productive insomniac
Administrator

98 y/o Male from Netherlands
Blog Entries: 3
Alfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond repute
Points: 82,502, Level: 41 Points: 82,502, Level: 41 Points: 82,502, Level: 41
Activity: 49.6% Activity: 49.6% Activity: 49.6%
GBL word gebruikt als grondstof voor GHB. Sommigen gebruiken GBL ook ter inname. Ik zou me daar niet aan wagen omdat het kankerverwekkend is en als je het in een plastic maatbeker doet, dan smelt het ding. Ik wil niet meemaken wat er met je ingewanden gebeurd als je dat opdrinkt. Wie weet er meer over de gevaren van GBL consumptie?
Old 19-02-2005, 20:59
xawego Gold member xawego is offline
Gold Member

Female
xawego is a decent psychonaut.xawego is a decent psychonaut.
Points: 545, Level: 3 Points: 545, Level: 3 Points: 545, Level: 3
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
Is het niet vreselijk slecht voor je lever en/of nieren?
Volgens mij gaat op termijn je slokdarm naar de kloten, die brand langzaam weg.
Old 21-02-2005, 19:36
mr pronstar mr pronstar is offline
Newbie

mr pronstar is an unknown quantity at this point

damn, nu barst ik wel in lachen uit.

1: het is inderdaad zuur, vreet onder andere lak van tafels weg hehehe. En t kan je slokdarm weg branden, maar daar is 1 heel simpele oplossing voor, ver genoeg verdunnen met water. T brand echt je maag niet kapot, de pH van je maag is rond de 2. en als t in je darmen komt is t niet schadelijk omdat die alle troep uit je zure maag ontvangen. En als je ghb maakt door natronloog aan gbl toe te voegen, 3 keer raden wat er met ghb gebeurt als t in je maag komt: het wordt omgezet in gbl

2: moet je maar glazen maatbeker gebruiken.

Vind het wel fijn spulletje
Old 22-02-2005, 13:56
Alfa Alfa is offline
Productive insomniac
Administrator

Alfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond repute
Met water aanlengen tot de zuurgraad normaal is kan idd, maar mij lijkt GHB een beter plan. Er zijn best wat onderzoeken gedaan over GBL. Ik kan niks vinden over dat GBL kankerverwekkend zou zijn. Onherstelbare orgaanschade is aan onder andere de lever wel aangetoond. Zie deze onderzoeken:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11813809

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11339620

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11174256

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=10077458

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...t_uids=3109925

Post Quality Evaluations:
goede post

Last edited by Alfa; 18-01-2006 at 13:07.
Old 22-02-2005, 17:45
mind mind is offline
Account Awaiting Email Confirmation.

mind is an unknown quantity at this point
uit welk onderzoek leid jij dat af dan?

heb even snel de abstracts doorgelezen maar kan niks vinden....

Old 22-02-2005, 18:44
Newbie

Ik kan er ook geen schade uit afleiden, als je nu met de complete articles aan komt zetten kan ik ze doorkijken. Een groot deel van de abstracts heeft het over gbl/ghb toxiciteit, en legt niet duidelijk bij gbl de oorzaak neer. En de mensen die de zogenaamde illegale drankjes drinken hebben voor zover ik kan lezen een overdosis op, geen wonder dat t schade oplevert, dat doet een over dosis ghb ook.
Old 22-02-2005, 23:28
Alfa Alfa is offline
Productive insomniac
Administrator

Effe gezocht: http://www.nutritionalsupplements.com/borametz.html
Old 23-02-2005, 14:35
Amphetamientjes Amphetamientjes is offline

33 y/o Male
Amphetamientjes is captain of the psychonauts.Amphetamientjes is captain of the psychonauts.Amphetamientjes is captain of the psychonauts.
Points: 383, Level: 3 Points: 383, Level: 3 Points: 383, Level: 3
IK heb hier ook al eens een vrrag over gesteld en toen waren de
reacties ook dat gbl kankerverwekkend zou zijn en je ingewanden
wegbrand. Dat doet pure alcohol ook daarom drinken we het niet puur
toch? Persoonlijk vind ik de werking van 1,8 cc gbl heftiger dan 7,5 cc
ghb (2,5 gram) maarja ghb is wel wat minder smerig maar ook dat is weer
persoonlijk.
Old 24-02-2005, 20:54
Gold Member

Female
Heb ergens een foto van een maatbeker die aangevreten is door gbl. De ph is extreem hoog, kan niet gezond zijn. Door het geschikt te maken voor cunsumptie ontstond er op een dag GHB. Ghb maak je van gbl, del.water en NaOH. De ph van de gbl word verlaagd door de NaOH die er aan toegevoegd word. Als ik aan de chemische reactie denk van dat proces...en nadenk wat er gebeurt als je't zo opzuipt dan gaan me de nekharen overeind staan
Old 24-02-2005, 21:27
anjin anjin is offline

Male from Cote d'Ivoire
anjin is captain of the psychonauts.anjin is captain of the psychonauts.anjin is captain of the psychonauts.
Points: 250, Level: 2 Points: 250, Level: 2 Points: 250, Level: 2
peppi van fok forum:
Quote:

GBL is, voor zover ik weet is dat gewoon pH neutraal of een iets lagere waarde rond de pH 6.
GBL heeft geen enkele functionele group die ervoor zorgt dat het zo'n lage pH kan worden bereikt (geen zuurgroep om een H atoom af te splitsen) Dit kan pas als de cyclische structuur van GBL is opengebroken, door de reactie met KOH/NaOH

Als je GBL in water doet, ontstaat er ook geen zuur, dan heb je gewoon water met GBL.

Zou je die 2 in bijvoorbeeld ether oplossen, dan zullen zij geen basisch gedrag vertonen.

Het zuur (gamma-hydroxyboterzuur) onstaat pas bij de reactie met de KOH/NaOH en dat is slechts van korte duur, aangezien er op de plaats van het H-atoom van de dan aanwezige zuurgroep een Na/K atoom komt te zitten waarop er dus een natriumzout van het zuur ontstaat.
de schadelijkheid van gbl zul je toch in een andere hoek
moeten zoeken
Edited by: anjin
Old 25-02-2005, 15:26
Newbie

Quote:
Originally Posted by xawego
Heb ergens een foto van een maatbeker die aangevreten is door gbl. De ph is extreem hoog, kan niet gezond zijn.

De pH is juist laag, als de pH hoog zou zijn zou de stof basisch zijn. Of een stof nu zuur of basisch is, in beide gevallen geeft het brandplekken. Maar Natronloog (NaOH) is basisch, als je het bij een basische stof gooit, blijft de pH basisch. Maar gbl verdunnen tot een pH van rond de 4 a 5 is goed genoeg, bier/jus d'organge/wijn hebben ook een pH rond de 4 a 5
Old 25-02-2005, 18:19
anjin anjin is offline

Male from Cote d'Ivoire
anjin is captain of the psychonauts.anjin is captain of the psychonauts.anjin is captain of the psychonauts.
De ph van gbl is niet laag. Dat het plastic oplost heeft niets met de ph te maken. GBL is practisch pH neutraal.

uit de msds van gbl:

Quote:
Skin
Not a skin irritant.Not expected to be a sensitizer. Appears to be readily absorbed through the skin but no systemic toxicity is expected from acute dermal exposure.
Quote:
pH
7-8
En dat het de slokdarm wegbrand is ook echt onzin.

Lever toxiciteit zet ik ook grote vraagtekens bij aangezien gbl wordt omgezet tot ghb en dit tot co2 en h20 wordt afgebroken. Geen toxische afbraakproducten.

Ik heb nu wel verscheidene keren gelezen over hartvergroting bij 24/7 gbl gebruikers.

Edited by: anjin
Old 25-02-2005, 18:42

33 y/o Male
Amphetamientjes is captain of the psychonauts.Amphetamientjes is captain of the psychonauts.Amphetamientjes is captain of the psychonauts.
Nou echt niet zo heel veel om je zorgen over te maken dus.

zolang je het maar met mate neemt zoals bij zoveel andere stoffen ook het geval is

Old 25-02-2005, 18:46

33 y/o Male
Dat van die ph is ook wel lochisch eigenlijk, Als je ghb namelijk een
te hoge ph heeft (richting 10 ofzo) moet je gbl toevoegen om de ph te
verlagen. Dit werkt!!! mijn eerste brouwsel brande vreselijk op mijn
lip ph tester gaat maar tot 10 en daar kwam ie boven uit. Klijn beetje
gbl er bij roeren roeren roeren ph meten hmmmmm 8,5 I wonder I wonder
nog een beetje gbl erbij en je raat het niet .... klaar voor consumptie
Old 25-02-2005, 20:03
Gold Member

Female
Ja dat klopt. Keb eigenlijk nog nooit de ph gemeten van gbl. De apotheker legde me ooit uit dat NaOH de gbl neutraliseert in het ghb-proces. Ooit is me verteld dat gbl hoge ph heeft, dus dan ga je daar maar van uit he. Ik zal binnenkort SWIM eens vragen of hij gbl heeft, dan kan ik daar eens zo'n strippie doorheen pleuren, weet ik gelijk wat nou de ph is.

Effe een domme vraag, GBL kun je bewaren in HDPE flessen, glas of roestvrijstaal. Zo op het oog zien die HDPE flessen er uit als normaal plastic, maar deze smelt tenminste niet. Wat zal er nou in HDPE zitten wat bestand is tegen gbl?

Effe over die slokdarm...ook dat is me een keer verteld (bakerpraat?), zal niet gelijk gebeuren ofzo, een slok en ' schroei' je slokdarm is opeens pleiter
Alcohol kan na stevig gebruik na een lange periode je slokdarm om zeep helpen. Ik ken iemand die nog niet eens zo gek oud is, die z'n slokdarm is naar de kloten. Die gast zoop elke dag veel gin. Vind het niet raar als gbl hetzelfde zal doen.

Is er wel eens onderzoek naar gedaan wat gbl allemaal met je lijf doet op lange termijn? Heb me er eigenlijk nooit in verdiept, wel interessant om te weten vind ik. Edited by: xawego
Old 25-02-2005, 20:36

33 y/o Male
Ik denk persoonlijk dat hier nog niet veel onderzoek naar gedaan is.

Gbl is nog niet zo lang geleden uit de schappen gehaald van de winkels
en het word ook niet in overvloed gebruikt zoals xtc. Ik denk
persoonlijk dat het nog wel eens heel erg lang kan gaan duren voordat
hier echt feiten over bekend worden.

Ja er zijn wat meisjes verkracht onder invloed van ghb/Gbl en ja
er zijn (helaas nog steeds) mongoolen die niet weten hoe ze om moeten
gaan met drugs. Lekker veel zuipen ouwehoeren ach wat maakt een paar
drupjes verfoplosser dan uit?

Hierdoor word het gewoon verpest. Als er straks in het nieuws komt dat
iemand een hardaanval heeft gekregen nadat ie 3 buisjes xplosion
genomen heeft kun je er donderop zeggen dat het binnen een maand
verboden word. Helaas maar zo gaat het gewoon

Wel cool trouwens dat je apotheker je zulke informatie geeft...Als ik
vraag om ph-strips kijken ze me alledrie scheef aan van "wat ga jij
daarmee doen"?

Old 25-02-2005, 20:46
Gold Member

Female
Heee bel je apotheker maar eens en vraag of hij NaOH verkoopt. Hij zal raar kijken als je grote hoeveelheid wilt en zeggen dat ze meestal maar 1 grammetje hebben voor eigen gebruik...hij zal dan graag willen weten waarvoor je wil gebruiken...lul er een verhaal aan en zeg dat je al veel NaOH verkloot hebt voor een werkstuk van school...je de ph moet neutralizeren blablabla...dan gaat hij je vast helpen...tenminste...de apotheker hier wel Drong denk ik niet helemaal tot hem door wat je nou echt ging maken hahaha lol
Old 25-02-2005, 21:07

33 y/o Male
Ik doe een opleiding met veel chemie dus een lulverhaal verzinnen is niet zo moeilijk.
Ik ging een maand geleden bij de trekplijster zoeken naar goeie zuivere
goodsteenontstopper, uitverkocht. De kruidvat recht tegenover de
(af)trekpleister idemdito. Kreeg ik een lulverhaal te horen over dat
iedereen in Groningen verstopte goodstenen had
en dat ik misschien maar wat anders moest proberen. IK d8 echt zal ik
dat kind nou ff wakker schudden of niet? Nou ja tis I.e.g. beter dan
vervelende vragen van iemand (apotheker) die er echt verstand van heeft.

Old 18-01-2006, 12:23
Bulldog Bulldog is offline
Newbie

48 y/o
Bulldog is an unknown quantity at this point
Points: 3, Level: 1 Points: 3, Level: 1 Points: 3, Level: 1
Quote:
Originally Posted by Alfa
GBL word gebruikt als grondstof voor GHB. Sommigen gebruiken GBL ook ter inname. Ik zou me daar niet aan wagen omdat het kankerverwekkend is en als je het in een plastic maatbeker doet, dan smelt het ding. Ik wil niet meemaken wat er met je ingewanden gebeurd als je dat opdrinkt. Wie weet er meer over de gevaren van GBL consumptie?
Volgens een arts op een ander drugsforum is GBL de mins kwade van alledrugs. Hij snapt ook niet waarom mensn lever GHB hebben dan GBL. Na 2 a 3 dagen zijn de sporen uit je lichaam verdwenen. Heb overigens eens puur GBL naar binnen gewerkt zonder verdunning of water achteraf. Behalve dat het smerig smaakt is er niets gebeurd.
Old 19-01-2006, 20:45
anjin anjin is offline

Male from Cote d'Ivoire
Wat ik hoor uit de praktijk is dat GBL gebruik sneller tot ontwenningsverschijnselen en verslaving zal leiden dan GHB gebruik. GBL schijnt ook langer te werken dan GHB. GBL kan makkelijker in vetweefsel doordringen en heeft een grotere bioavailability dan GHB. Niet helemaal GBL vrije GHB heeft ook een andere uitwerking dan pure GHB. Helaas is er over het hoe en waarom nog niet zo heel veel bekend en ook staat er nog veel misinformatie op het internet.

Maar in elk geval wanneer je de keuze hebt neem dan GHB ipv GBL.
Old 19-01-2006, 21:01
Ruud Gold member Ruud is offline
Gold Member

31 y/o Male from Netherlands
Ruud probably knows what they are talking about.Ruud probably knows what they are talking about.Ruud probably knows what they are talking about.Ruud probably knows what they are talking about.
Points: 751, Level: 4 Points: 751, Level: 4 Points: 751, Level: 4
Ik prefereer ook ghb.. heb wel eens gelezen dat gbl tot bloedverzuring lijdt omdat het basische stoffen uit het bloed onttrekt om het om te zetten tot ghb.

*edit* Ik vind gbh ook een lekkerdere high hebben dan gbl, niet zo opdringerig
Old 20-01-2006, 20:26
Bulldog Bulldog is offline
Newbie

48 y/o
Bulldog is an unknown quantity at this point
Points: 3, Level: 1 Points: 3, Level: 1 Points: 3, Level: 1
Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van GBL en GHB. Persoonlijk, en een aantal vrienden met mij, gebruik ik liever GBL, het werkt inderdaad langer door. Bovendien heb ik de volgende dag weinig tot geen last van moeheid of andere naweeen. Nogmaals ik heb liever GBL. Om ff terug te komen of GBL verboden is, Nee, in Nederland is het NIET verboden, er zijn een aantal groothandels die het verkopen. Als je het hier wilt aanschaffen hebben ze gegevens van je nodig. Er moet namelijk een lijst worden bijgehouden van wie GBL afneemt. Wanneer de politie er om vraagt dienen ze de inkoop en de verkoop lijst te laten zien. En kan de politie dus ter controle ff bij je thuis een kijkje komen nemen om te zien waar je het voorgebruikt. En dat zal waarschijnlijk niet zijn om verf te verwijderen of te ontroesten.

Grts,

Bullie
Old 21-01-2006, 00:46
Alfa Alfa is offline
Productive insomniac
Administrator

Zelf snap ik je voorkeur niet voor GHB, maar ieder zijn smaak.
Old 30-01-2006, 17:50
Boyv Boyv is offline
Silver Member

Male
Boyv is an unknown quantity at this point
Points: 29, Level: 1 Points: 29, Level: 1 Points: 29, Level: 1
Quote:
Originally Posted by Ruud
Ik prefereer ook ghb.. heb wel eens gelezen dat gbl tot bloedverzuring lijdt omdat het basische stoffen uit het bloed onttrekt om het om te zetten tot ghb.

*edit* Ik vind gbh ook een lekkerdere high hebben dan gbl, niet zo opdringerig
Volgens mij onttrekt de GBL hydroxale stoffen uit je bloed --> bloedverzuring.

Dan lijkt mij de keuze makkelijk als die er is.
Old 06-05-2006, 02:19
Ganidex Ganidex is offline
Newbie

39 y/o Male
Ganidex is an unknown quantity at this point
Points: 8, Level: 1 Points: 8, Level: 1 Points: 8, Level: 1
Vraag over GBL

Ruud,

Ik hoorde van een vriend van mijn dat de GBL kan je ook direct drinken als GHB maar de hoevelheid is wat minder rond anderhalf gram is genoeg...

Hoe slecht of vertrouwbaar is dat?
GRTZ

Quote:
Originally Posted by Ruud
@Ganidex.

Wanneer je meer water toevoegt zal de sterkte afnemen dus de dosering blijft niet hetzelfde, SWIG moet zelf uitzoeken bij welke sterke hij de voorkeur heeft.

En dat je zo lastig bent dat geeft niet want daar is het forum tenslotte voor..

De NaOH van het kruidvat kan mogelijk verontreinigd zijn(met zware metalen) dus is niet aan te bevelen, helemaal niet wanneer SWIG een regelmatige gebruiker is. Dus ga liever op zoek naar goede zuivere NaOH.

@Equality.

Ik wil geen welles nietes discussie beginnen over de NaOH van het kruidvat, je weet nu eenmaal niet wat voor (mogelijke) verontreinigingen het bevat en het product is niet bestemd voor menselijke consumptie, dus mensen ga aub op zoek naar zuivere NaOH. Voor die paar tientjes extra hoef je het niet te laten en het gaat wel over de gezondheid van je eigen(en misschien die van anderen) lichaam en ga dus niet op zo iets onnodigs bezuinigen.

Share this on:

Tags
doet, drugs, gamma butyrolactone, gbl, ghb, n2o

Thread Tools