|
| News Groups Blog Forum Chat Video Audio Images Documents Wiki Home |
|
|||||||
| Register | Tags | FAQ n Rules | Mark Forums Read |
| Notices |
| Diverse zaken Hier vind je alles wat niet in andere forums past. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
'DRUGSGEBRUIK OP TV IS ONGEWENST' DEN HAAG - Minister Donner van Justitie vindt het ongewenst dat BNN een televisiepresentator harddrugs laat gebruiken. Ook ziet de minister dit niet als "een methode om jeugdigen over drugs voor te lichten". Donner acht het gebruik van drugs op televisie bij wijze van 'test' maatschappelijk risicovol en daarmee ongewenst. Donner schrijft dit in antwoord op vragen van het CDA-Tweede-Kamerlid Joldersma over het BNN-programma Spuiten & Slikken. Daarin ervaren twee verslaggevers zelf wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren. Donner geeft in zijn antwoorden aan dat hij het programma niet kan voorkomen, omdat er tijdens de uitzending niks strafbaars wordt gedaan en BNN de uitzendregels in acht neemt. Spuiten & Slikken wordt niet voor 22.00 uur uitgezonden. De minister schrijft verder dat het Openbaar Ministerie de uitzendingen nauwgezet blijft volgen. Daarbij wordt gelet op het eventueel plegen van strafbare feiten die voor vervolging in aanmerking komen. BNN-directeur L. Drillich zegt dinsdag dat het niet aan de minister van justitie is om te bepalen of een programma ongewenst is of niet. "Wij hebben er een andere mening over en vinden niet dat we een grens zijn overgegaan in dit programma. We zoeken het randje op, dat wel, maar we vinden dat het doel de middelen heiligt." Volgens Drillich worden jongeren, ook buiten de Randstad, vaak geconfronteerd met drugsgebruik als ze uitgaan. Zijn omroep wil daarom op een BNN-manier aandacht besteden aan de gevolgen van drugsgebruik en daarnaast een leuk en informatief programma maken over seks en drugs. "Het programma wordt niet voor niets na 23.00 uur uitgezonden. Maandagavond hadden we op dat late tijdstip toch nog 500.000 kijkers, dus het programma wordt goed bekeken. Op onze internetfora krijgen we reacties als: 'leuk dat jullie die drugs uitproberen, dan hoef ik dat niet te doen'. Dat zegt toch ook wel wat." |
|
|
||||
|
||||
|
Minister Dönner word hier door het buitenland flink op aangesproken. Het programma heeft overal in het buitenland naam gemaakt. Bovenstaand is de reactie van Dönner.
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
I love Spuiten & Slikken. TV-Show Maandag ~22:00 Uur on Nederland 2.
A Show like this is only possible in the Netherlands. I love the Netherlands. In this TV-Show they talk about Sex and Drugs (Cocaine, Paddos, MDMA, LSD and so on and a tester has a try, too.) |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Heb over dit programma gemengde gevoelens. Aan een kant is het wel leuk en informatief maar aan de andere kant vind ik de testpersoon nogal krom. Elk mens reageert namelijk anders op drugs. Zoals de testpersoon hard gaat wil nog niet zeggen dat jij het net zo zal ervaren. Daarnaast heb je nog de overheid die zit te azen op producten die mensen een prettig gevoel geven...op de een of andere manier gund de overheid ons dat niet
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Kan het niet echt een informatief programma vinden, als iemand een goed
antwoord wil geven dan kapt de presentatrice het weer af. Beetje jammer, wel een goed initiatief maar niet echt informatief Last edited by Ctraltdel; 10-12-2005 at 15:18. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Je kunt het ook zo zien: Iemand die bijvoorbeeld nog nooit paddo's heeft gehad kan dan met eigen ogen iemand anders zijn ervaring zien...zo kan diegene alsnog beslissen om het wel of niet te doen. Die persoon weet waarschijnlijk niet dat 'ie er heel anders op kan reageren...maar heeft dan wel een beetje een idee van de werking van die drugs.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
B]'Drugs uitproberen op tv is ongewenst'[/B]
Van: Nu.nl Datum: 18 oktober 2005 DEN HAAG - Minister Donner van Justitie vindt het ongewenst dat BNN een televisiepresentator harddrugs laat gebruiken. Ook ziet de minister dit niet als "een methode om jeugdigen over drugs voor te lichten". Donner acht het gebruik van drugs op televisie bij wijze van 'test' maatschappelijk risicovol en daarmee ongewenst. Donner schrijft dit in antwoord op vragen van het CDA-Tweede-Kamerlid Joldersma over het BNN-programma Spuiten & Slikken. Daarin ervaren twee verslaggevers zelf wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren. Donner geeft in zijn antwoorden aan dat hij het programma niet kan voorkomen, omdat er tijdens de uitzending niks strafbaars wordt gedaan en BNN de uitzendregels in acht neemt. Spuiten & Slikken wordt niet voor 22.00 uur uitgezonden. De minister schrijft verder dat het Openbaar Ministerie de uitzendingen nauwgezet blijft volgen. Daarbij wordt gelet op het eventueel plegen van strafbare feiten die voor vervolging in aanmerking komen Last edited by Ctraltdel; 10-12-2005 at 15:18. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Quote:
Eigenlijk vind ik dat er best wel wat documentaires over drugs op bijvoorbeeld Discovery Channel mogen komen, maar deze moeten wel neutraal zijn, dus niet anti drugs naar ze mogen ook weer niet aanzetten tot drugsgebruik (ivm die kloten-overheid die dan gelijk gaat verbieden) |
|
|
||||
|
||||
|
Donner is echt geen coke of speed junk. Lijkt me bijzonder stug. Dat er in het parlement flink gesnoven word is wel af te leiden uit de coke sporen op de wc. Tja, hoe moet je anders wakker blijven in de kamer? Volgens de lezingen van Donner zelf is hij in ieder geval niet vies van een flinke borrel.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Gebruik na Spuiten & Slikken?
Ik ben benieuwd of jullie anders zijn gaan gebruiken doordat je het programma Spuiten & Slikken hebt gezien!
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Zit het op bittorrent? Ik kom er nooit toe om het op tv te zien.
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Mijn drugsgebruik is niet verandert door TV programma.
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051205.asf
maar deze link geld ook voor de data (2005/12/05 is dit) hiervoor. Doe wat research en downloaden maar! Dit stond zelfs op het BNN-forum! |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Die van mij ook echt niet, maar ik vind ook dat ze niet altijd de juiste informatie geven. Als iemand een goed antwoord wil geven dan kapt de presentatrice het weer af. Beetje Jammer...
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Jah spuiten&slikken vindt ik persoonlijk een zeer informatief programma . Hoewel er eigenlijk niks aan het licht wordt gebracht wat ik niet al wist is het voor mensen die minder goed op de hoogte zijn een perfect voorlichtings programma ! Ik durf best te zeggen dat door dit soort programmas een hoop ellende kan worden voorkomen door de do,s and dont,s aan het licht te brengen. Dit soort programma,s is ook echt een trade-mark voor nederland . Ik zie zo,n programma niet snel opduiken in amerika laat staan in andere landen behalve nederland.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051114.asfLSDl
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051121.asf WIET http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051010.asf Alchol http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051017.asf cocaine http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051024.asf XTC http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051031.asf GHB http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20051107.asf p.s. Als er een niet bij staat kun je de laatste cijfers vervangen door de datum wanneer de uitzending heeft plaatsgevonden. |
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Ik denk zelf dat S&S gewoon een jongerenprogrammaatje is, maar de weg opent voor groepen, websites, zelfs individuen die dit soort 'reports' willen maken en delen. Met internet best te doen en het levert genoeg hits op om het te financieren. Ik zie er ook veel animo voor, dus ook al is het onfeitelijk en onprofessioneel, slaat het zelfs de plank geheel mis, het is ge-wel-dig! Iedere beetje artistieke gebruiker in mijn omgeving is wel gemotiveerd iets ermee te doen als ze ermee geconfronteerd worden. Het potentieel is er, nu de inzet nog
.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Quote:
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
hallo allemaal, ik vond het vorige seizoen van spuiten en slikken erg goed, het was erg mooi om te zien hoe de drugs gebruikt worden en wat voor effect het heeft op onervaren gebruikers. alleen al het mooie van vorig seizoen is in dit seizoen compleet om zeep geholpen.
de meeste drugs die ze tot nu toe laten zien zijn vrij lafjes (spacecake,ritalin, herbals, enz) en als het een keer heftig word met dr crack bijvoorbeeld haken ze af en huren een of andere beroepsjunk om het voor ze te testen. daarbij word die sofie (al blijft het wel een lekker ding) steeds irritanter.. ik neem de moeite niet meer om te kijken. wat vinden jullie dan van het nieuwe seizoen spuiten en slikken??? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ik vind het ook niet meer bijzonder, het zou een hele verbetering zijn als filemon eens aan de wat exotischere drugs zou gaan zoals dmt,mescaline en ketamine.Maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in ..
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Bij mij is er qua gebruik niks veranderd en verder ben ik het met psychOnaut eens. Ik vond de eerste afleveringen leuk maar heb niks meer gezien in de latere afleveringen dat mij echt kon boeien qua drugs.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ik zat een tijdje geleden in "recht van antwoord" op VTM in het publiek als deskundige. Ik had de redactie voorzien van verschillende invalshoeken ivm spuiten en slikken. Ze vroegen eerst of ik de debater voor spuiten en slikken wilde zijn, maar nadat ik de eerste afleveringen online bekeken had waren er een aantal zaken die mij opvielen die ik moeilijk verdedigbaar vond.
Maar allá, ik werd uitgenodigt om in het publiek te zitten en van daaruit dan 1 of 2 interventies te doen. De stelling van de tegenpartij was dat spuiten en slikken aanzet tot druggebruik. Ik ben 1 maal tussen gekomen om hetvolgende te zeggen: We kennen reeds een 20-tal jaren een meer en meer, en meer wijd verspreid druggebruik. Dat kan alvast niet op rekening van spuiten en slikken geschreven worden. Spuiten en slikken is een gevolg van het wijd verspreide druggebruik van de laatste jaren en niet de oorzaak ervan. grtz stijn |
|
|
||||
|
||||
|
Nieuwe reeks Spuiten en Slikken Bij BNN vanaf 27 februari
De drugs voor de nieuwe reeks:
Crack Opium Ayuhasca Methylone (explosion en aanverwanten) Herbals Ketamine Lijm Lachgas Poppers Cactusszzz Khat MDMA Space cake Ritalin Huis-tuin en keuken dope (nootmuskaat, bananenschillen etc..) Nou en die gaan ze dus allemaal behandelen... Nog niet helemaal zeker of Filemon ze ook allemaal gaat nemen. Overigens komt Ties helemaal niet meer terug in Spuiten en Slikken. Vanaf maandag 27 feb weer elke week op Ned 2 om 23:00!!! |
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|