Drugs-Forum  
Home Wiki Studies Forum Groups Blog Video Images News
Go Back   Drugs Forum > NEDERLANDS / DUTCH > Diverse drugs gerelateerde forums > Justitie & Recht
Mark Forums Read
Register Tags

Notices

Justitie & Recht De Opiumwet, arrestaties, rechtszaken, justitie & de juridische situatie vasn drugs.

Thread Tools
Old 22-03-2012, 22:45
mort4r mort4r is offline
Account Awaiting Email Confirmation.

Male from Netherlands
mort4r is a decent psychonaut.
Points: 147, Level: 1 Points: 147, Level: 1 Points: 147, Level: 1
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
Legale kwestie - verkopen van lachgas in discotheken en op festivals

Hallo mede DF-ers.

Allereerst wil ik graag even melden dat dit topic niet de bedoeling heeft om regels te breken. Mocht ik dit toch doen, dan hoor ik dit graag en dan zal ik zo snel mogelijk mijn tekst aanpassen om dit te veranderen.

Gezien mijn buurmans opleiding zit hij redelijk vaak economische ideeen uit te werken. aangezien hij ook veel interesse in het gebruik van drugs heeft willen deze ideeen weleens samenvallen. Zo had hij laatst het idee om samen met een aantal vrienden lachgas ballonen te gaan verkopen in de discotheken in de buurt. Hij bedacht hij dat als hij dit deed in overleg met de discotheekbazen ( bijvoorbeeld als hij 50% van de winst in zou leveren; hij zegt maar wat ). Dit is een idee wat hij natuurlijk veel verder moet uitdenken mocht hij het willen realiseren.

Wat nu eigenlijk mijn echte vraag is: Mocht mijn buurman dit gaan doorzetten; klein beginnend maar op de lange termijn natuurlijk op een grotere schaal. Is dit dan legaal indien het in overleg wordt gedaan met de discotheek/kroeghouders? Zover ik weet is het gebruik van de Whippers ( de standaart horeca N2O capsules ) niet illegaal. Is het in een horeca gelegenheid dan illegaal de capsules direct aan te bieden aan klanten?

Ik zou het fijn vinden jullie mening hierover te horen.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en reacties!
Old 23-03-2012, 00:33
Alfa Alfa is nu online
Productive insomniac
Administrator

99 y/o Male from Netherlands
Blog Entries: 5
Alfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond repute
Points: 83,277, Level: 41 Points: 83,277, Level: 41 Points: 83,277, Level: 41
Activity: 51.6% Activity: 51.6% Activity: 51.6%
Re: Legale kwestie - verkopen van lachgas in discotheken en op festivals

Hoewel de verkoop van lachgas in ballonnen onder de geneesmiddelenwet valt, worden ballonnen gewoon verkocht op evenementen. De verkoop van whippers is legaal. Als er ballonnen bijgeleverd worden, dan niet.

Ik vraag me heel erg af of een kroeg of discotheekeigenaar zit te wachten op klanten die niet meer weten wat boven of onder is. Zeker als mensen meerdere ballonnen nemen of lang inhouden of al een behoorlijke scheut alcohol ophebben, krijg je te maken met mensen die niet meer kunnen lopen of zichzelf tijdelijk niet meer onder controle hebben.
Old 23-03-2012, 13:05
mort4r mort4r is offline
Account Awaiting Email Confirmation.

Male from Netherlands
mort4r is a decent psychonaut.
Points: 147, Level: 1 Points: 147, Level: 1 Points: 147, Level: 1

Goed punt, in ons redelijk terughoudende landje zal dit misschien niet door veel kroegbazen worden geaccepteerd. Jammer wel, aangezien ik in croatie spanje en bulgarije gewoon lachgas kon kopen in de meeste discotheken.

Valt lachgas in een ballon ( dus vanuit de whippet in de ballon ) onder de geneesmiddelenwet? Appart hoe die regelingen tot stand komen.

Bedankt voor je reactie Alfa . Thumbs up btw dat je dit forum zo mooi onderhoudt. Je doet goed werk voor een hoop mensen

Groet
Old 23-03-2012, 14:23
Alfa Alfa is nu online
Productive insomniac
Administrator

99 y/o Male from Netherlands
Blog Entries: 5
Alfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond reputeAlfa is a true resource and beyond repute
Points: 83,277, Level: 41 Points: 83,277, Level: 41 Points: 83,277, Level: 41
Activity: 51.6% Activity: 51.6% Activity: 51.6%

Ja, zodra het in een vorm aangeboden word voor inname (ballon in dit geval) dan valt het onder de geneesmiddelenwet en is het illegaal.
Old 21-06-2012, 04:54
Moon Moon is offline
Silver Member

Male from Netherlands
Moon is learning how to become a psychonaut.
Points: 37, Level: 1 Points: 37, Level: 1 Points: 37, Level: 1

Quote:
Originally Posted by Alfa View Post
Ja, zodra het in een vorm aangeboden word voor inname (ballon in dit geval) dan valt het onder de geneesmiddelenwet en is het illegaal.
Sorry voor de late *bump* maar het maakt het en en ander duidelijk voor SWIM! Dank voor de reactie Alfa!

Share this on:

Tags
law europe, n2o

Thread Tools