Hallo mede DF-ers.
Allereerst wil ik graag even melden dat dit topic niet de bedoeling heeft om regels te breken. Mocht ik dit toch doen, dan hoor ik dit graag en dan zal ik zo snel mogelijk mijn tekst aanpassen om dit te veranderen.
Gezien mijn buurmans opleiding zit hij redelijk vaak economische ideeen uit te werken. aangezien hij ook veel interesse in het gebruik van
drugs heeft willen deze ideeen weleens samenvallen. Zo had hij laatst het idee om samen met een aantal vrienden lachgas ballonen te gaan verkopen in de discotheken in de buurt. Hij bedacht hij dat als hij dit deed in overleg met de discotheekbazen ( bijvoorbeeld als hij 50% van de winst in zou leveren; hij zegt maar wat ). Dit is een idee wat hij natuurlijk veel verder moet uitdenken mocht hij het willen realiseren.
Wat nu eigenlijk mijn echte vraag is: Mocht mijn buurman dit gaan doorzetten; klein beginnend maar op de lange termijn natuurlijk op een grotere schaal. Is dit dan legaal indien het in overleg wordt gedaan met de discotheek/kroeghouders? Zover ik weet is het gebruik van de Whippers ( de standaart horeca
N2O capsules ) niet illegaal. Is het in een horeca gelegenheid dan illegaal de capsules direct aan te bieden aan klanten?
Ik zou het fijn vinden jullie mening hierover te horen.
Bij voorbaat dank voor jullie tijd en reacties!